Mario 126p 
                
                    Pomocnik 
                    
  
                    Dołączył: 31 Paź 2014 
                    Posty: 74 
                    Przeczytał: 0 tematów
  Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/10 Skąd: Milicz
                
                 
                
         | 
        
            
                 Wysłany: Sob 12:39, 21 Lut 2015    Temat postu: Fiat 126p BIS-dane techniczne | 
                    | 
             
            
                
  | 
             
            
                
                    
                    Dane te, zaczerpnięte zostały z książki pt. "Polski Fiat 126Bis Naprawa zespołów" autorstwa inż. A. Hajnosa i mgr inż. R. Podolaka.
 
 
Na stronie tej zamieszczone są wszystkie charakterystyczne dane zespołów silnika Bisa.
 
 
Silnik 	Układ napędowy 	Podwozie 	Instalacja elektryczna 	Masy 	Osiągi samochodu
 
 
SilnikNastępny
 
Typ silnika 	czterosuwowy, o zapłonie iskrowym, umieszczony z tyłu, dwucylindrowy w układzie poziomym
 
Rozrząd 	górnozaworowy, popychaczowy, z wałkiem rozrządu w kadłubie silnika
 
Napęd wałka rozrządu 	łańcuchem
 
Układ chłodzenia 	zamknięty, ciśnieniowy, o wymuszonym obiegu, z pompą odśrodkową, zbiornikiem wyrównawczym i termostatem sterującym obiegiem cieczy, dodatkowe obniżenie temperatury cieczy poprzez elektrowentylator sterowany dwuzakresowym wyłącznikiem termicznym, napęd pompy cieczy chodzącej za pomocą wałka pompy oleju (pośrednio) poprzez wałek rozrządu
 
Pompa paliwa 	przeponowa o napędzie mechanicznym, ciśnienie tłoczenia przy 2000 obr/min krzywki wałka rozrządu 0,015...0,02 MPa, wydatek pompy 45l/h
 
Gaźnik 	dwuprzelewowy, opadowy, dolnossący WEBER 30 DGF 3/150 lub FOS 30 S2HR albo JIKOV 30 SPDR
 
Filtr powietrza 	suchy z wkładem papierowym
 
Smarowanie 	obieg wymuszony poprzez pompę z kołami zębatymi krzywkowymi o uzębieniu wewnętrznym, ciśnienie oleju 0,4...0,45 MPa w temperaturze oleju 100 +/- 2° C
 
Filtr oleju 	odśrodkowy o całkowitym przepływie, z zaworem regulacyjnym ciśnienia oleju
 
 
Układ napędowyNastępny
 
Sprzęgło 	mechaniczne, jednotarczowe, suche ze sprężyną talerzową
 
Skok jałowy pedału sprzęga 	25...32 mm
 
Skrzynka biegów 	mechaniczna, czterostopniowa, z synchronizacją biegów II, III i IV, sterowana dzwignią umieszczoną w podłodze
 
Przełożenia skrzynki biegów: 	
 
 
    I bieg - 3,250
 
    II bieg - 2,067
 
    III bieg - 1,300
 
    IV bieg - 0,872
 
    R - 4,024 
 
 
Przekładnia główna 	stożkowa, o uzębieniu śrubowym z mechanizmem różnicowym, zblokowana ze skrzynka biegów
 
Przełożenie przekładni głównej 	
 
 
    I bieg - 14,083
 
    II bieg - 8,957
 
    III bieg - 5,633
 
    IV bieg - 3,779
 
    R - 17,437 
 
 
Regulacja obciążenia wstępnego łożysk 	za pomocą nakrętek
 
Moment obrotowy łożysk 	127...147 N . cm
 
Luz między kołem zębatym wałka napędowego a kołem talerzowym 	0,08...0,13 mm
 
Regulacja luzu międzyzębnego pomiędzy uzębieniem wałka napędowego i koła talerzowego 	za pomocą podkładek o grubościach: 0,10; 0,15; 0,30; 0,80 mm
 
Regulacja luzu kół zębatych koronowych i kół obiegowych 	za pomocą podkładek o grubościach: 0,7; 0,8; 0,9; 1,0; 1,1; 1,2; 1,3 mm
 
 
PodwozieNastępny
 
Zawieszenie kół przednich 	niezależne, z resorem półeliptycznym poprzecznym, mocowanym do nadwozia dwupunktowo, spełniającym funkcję stabilizatora przy asymetrycznych wstrząsach kół, ucho resoru mocowane do kolumny zwrotnicy za pomocą tulejek metalowo-gumowych, wahacze poprzeczne, amortyzatory hydrauliczne dwustronnego działania
 
Zawieszenie kół tylnych 	niezależne, wahacze trójkątne ze sprężynami śrubowymi, amortyzatory hydrauliczne dwustronnego działania
 
Koła 	tarczowe, tłoczone z blachy, z obręczami 4,00B x 13H2
 
Ogumienie 	bezdętkowe, promieniowe, niskoprofilowe, o oznaczeniu 135/70-SR 13 - Tubeless
 
Ciśnienie w ogumieniu 	
 
 
    przód - 0,17 MPa
 
    tył - 0,25 MPa 
 
 
Kąty ustawienia kół 	
 
 
    kąt pochylenia koła przedniego - 0° 48' +/- 30'
 
    kąt pochylenia koła tylnego - 0° 50 +/- 30' 
 
 
Zbieżność kół 	
 
 
    przednich - -2,5 +/- 2 mm
 
    tylnych - 6,6 +/- 2 mm 
 
 
Kąt pochylenia sworznia zwrotnicy 	6°
 
Kąt wyprzedzenia sworznia zwrotnicy 	9° +/- 1°
 
Przekładnia kierownicza 	typu zębatkowego, z listwą zębatą i zębnikiem
 
Kolumna kierownicy 	bezpieczna, z dwoma przegubami krzyżakowymi
 
Hamulec roboczy 	hydrauliczny, bębnowy, działający na cztery koła, o oddzielnych niezależnych obwodach kół przednich i tylnych
 
Hamulec awaryjny 	mechaniczny, działający na koła tylne, sterowany dzwignią ręczną
 
 
Instalacja elektrycznaNastępny
 
Napięcie 	12 V
 
Pojemność akumulatora 	34 Ah
 
Alternator 	A115-43 lub AA 125 R-14V-45A
 
Rozrusznik 	ZEM R76a-0,6/12
 
Aparat zapłonowy 	Zelmot 3459 lub Magneti-Marelli
 
 
MasyNastępny
 
Masa własna samochodu (z paliwem, cieczą chłodzącą, olejem i normalnym wyposażeniem) 	645 kg
 
Dopuszczalne obciążenie użytkowe 	345 kg (4 osoby + 65 kg bagażu)
 
Dopuszczalne obciążenie bagażników: 	
 
 
    przedniego - 25 kg
 
    tylnego - 40 kg
 
    dodatkowego zamocowanego na dachu - 30 kg 
 
 
Dopuszczalne naciski: 	
 
 
    na oś przednią - 4,00 kN
 
    na oś tylną - 6,30 kN 
 
 
 
Osiągi samochodu
 
Prędkości maksymalne z obciążeniem (2 osoby + 20 kg) na poszczególnych biegach: 	
 
 
    I bieg - 34 km/h
 
    II bieg - 53 km/h
 
    III bieg - 84,5 km/h
 
    IV bieg - 110 km/h
 
    R - 27 km/h 
 
 
Zdolność pokonywania wzniesień (z pełnym obciążeniem) na drodze o dobrej nawierzchni na poszczególnych biegach: 	
 
 
    I bieg - 24%
 
    II bieg - 14%
 
    III bieg - 8%
 
    IV bieg - 4,6%
 
    R - 26,3%
                    
  Post został pochwalony 0 razy
                 | 
             
          |